Název: | La position de la langue maternelle dans les classes du FLE dans les écoles tcheques |
Další názvy: | The position of the mother tongue in lessons of French as a foreign language in Czech schools |
Autoři: | Svobodová, Natalie |
Vedoucí práce/školitel: | Fenclová Marie, Doc. PhDr. CSc. |
Oponent: | Divišová Lucie, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48358 |
Klíčová slova: | mateřský jazyk;cizí jazyk;didaktika cizích jazyků;fle |
Klíčová slova v dalším jazyce: | mother tongue;foreign language;didactics of foreign languages;fle |
Abstrakt: | Diplomová práce se snažila shrnout co nejvíce dosavadních poznatků z oblasti didaktiky cizích jazyků, se zaměřením se na francouzský jazyk. Předmětem práce je zjistit, v jakém poměru v hodinách FLE se nachází mateřský jazyk, tedy český, s jazykem cílovým, tedy francouzským, a v kterých situacích během hodin FLE je mateřština učiteli nejčastěji používána a zároveň žáky požadována. Naplnění cíle práce bylo dosaženo studiem relevantních zdrojů a pomocí internetových dotazníků, které byly zaslány na české střední školy, na kterých v současné době výuka francouzštiny probíhá. Výzkumné dotazníky byly zaměřeny jak na učitele FLE, tak na jejich studenty. Práce představuje a komentuje získané informace. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis tried to summarize as much as possible the existing knowledge in the field of didactics of foreign languages, with a focus on the French language. The subject of the thesis is to find out in what proportion the mother tongue, i.e. Czech, is in the FLE lessons with the target language, i.e. French, and in which situations during FLE lessons the mother tongue is most often used by teachers and at the same time demanded by students. The fulfilment of the aim of the thesis was achieved by studying relevant sources and by means of internet questionnaires sent to Czech secondary schools where French is currently taught. The research questionnaires were aimed at both FLE teachers and their students. The thesis presents and comments on the information obtained. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova__pra_ce_Natalie_Svobodova_.pdf | Plný text práce | 1,24 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Svobodova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 763,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Svobodova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 957,84 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Svobodova - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 376,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48358
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.