Title: | La position de la langue maternelle dans les classes du FLE dans les écoles tcheques |
Other Titles: | The position of the mother tongue in lessons of French as a foreign language in Czech schools |
Authors: | Svobodová, Natalie |
Advisor: | Fenclová Marie, Doc. PhDr. CSc. |
Referee: | Divišová Lucie, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48358 |
Keywords: | mateřský jazyk;cizí jazyk;didaktika cizích jazyků;fle |
Keywords in different language: | mother tongue;foreign language;didactics of foreign languages;fle |
Abstract: | Diplomová práce se snažila shrnout co nejvíce dosavadních poznatků z oblasti didaktiky cizích jazyků, se zaměřením se na francouzský jazyk. Předmětem práce je zjistit, v jakém poměru v hodinách FLE se nachází mateřský jazyk, tedy český, s jazykem cílovým, tedy francouzským, a v kterých situacích během hodin FLE je mateřština učiteli nejčastěji používána a zároveň žáky požadována. Naplnění cíle práce bylo dosaženo studiem relevantních zdrojů a pomocí internetových dotazníků, které byly zaslány na české střední školy, na kterých v současné době výuka francouzštiny probíhá. Výzkumné dotazníky byly zaměřeny jak na učitele FLE, tak na jejich studenty. Práce představuje a komentuje získané informace. |
Abstract in different language: | The thesis tried to summarize as much as possible the existing knowledge in the field of didactics of foreign languages, with a focus on the French language. The subject of the thesis is to find out in what proportion the mother tongue, i.e. Czech, is in the FLE lessons with the target language, i.e. French, and in which situations during FLE lessons the mother tongue is most often used by teachers and at the same time demanded by students. The fulfilment of the aim of the thesis was achieved by studying relevant sources and by means of internet questionnaires sent to Czech secondary schools where French is currently taught. The research questionnaires were aimed at both FLE teachers and their students. The thesis presents and comments on the information obtained. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova__pra_ce_Natalie_Svobodova_.pdf | Plný text práce | 1,24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Svobodova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 763,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Svobodova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 957,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Svobodova - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 376,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48358
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.