Název: | Informace a dezinformace a jejich role v budování důvěry |
Další názvy: | Information and misinformation and their role in building trust |
Autoři: | Jánská, Veronika |
Vedoucí práce/školitel: | Mičík Michal, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48492 |
Klíčová slova: | dezinformace;důvěra;informace;média |
Klíčová slova v dalším jazyce: | misinformation;trust;information;media |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá dezinformacemi a jejich rolí v budování důvěry. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části autorka popisuje základní pojmy z oblasti informací, dezinformací a důvěry. Vlastní výzkum je poté rozdělen do několika částí. Nejdříve autorka popisuje metodiku, jaké metody budou vybrány, jaký jej cíl výzkum a poté již samotné výsledky a souhrnné reporty. První metodou byl rozhovor s Alexandrou Alvarovou, dále byla použita metoda dotazníkového šetření, která si kladla za cíl zjistit, jak si respondenti ověřují informace, komu důvěřují a co je dle nich hlavním faktorem, proč lidé dezinformacím věří. Poslední metodou byla metoda focus group, která doplnila výsledky dotazníkového šetření o vlastní názor studentů. Poslední část práce jsou navržená pravidla, která při jejich dodržování umožňují rozpoznání fake news. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This Diploma thesis deals with Misinformation and its roles in building trust. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, the author describes the basic concepts of information, misinformation and trust. The research itself is then divided into several parts. First, the author describes the methodology, what methods will be selected, what her target research and then the results and summary reports. The first method was an interview with Alexandra Alvarová, a furthermore questionnaire survey was used, which aimed to find out how respondents verify information, whom they trust and what they think is the main reason why they believe misinformation. The last method was the focus group method, which supplemented the results of the questionnaire survey with the students' own opinion. The last part of the thesis are the rules that, when followed, allow people to recognize fake news. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KMO) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Veronika Janska (K19N0026P).pdf | Plný text práce | 3,11 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
DP_Janska_v.pdf | Posudek vedoucího práce | 127,16 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Janska_Veronika_o.pdf | Posudek oponenta práce | 127,03 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 31,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48492
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.