Title: Elektronické obchodování B2C v České republice
Other Titles: B2C e-commerce in the Czech Republic
Authors: Rendlová, Lucie
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Prantl David, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52335
Keywords: e-commerce;b2c;e-shop;bariéry;hybné síly
Keywords in different language: e-commerce;b2c;e-shop;barriers;driving forces
Abstract: Diplomová práce se zaměřuje na téma elektronického obchodování B2C v České republice. V úvodní části práce jsou definovány klíčové pojmy a kategorizovány faktory ovlivňující využívání B2C e-commerce. Dále jsou popsány výhody a nevýhody e-shopů a faktory, které ovlivňují výběr konkrétního e-shopu. V další části jsou analyzovány aktuální trendy, vývoj trhu a postoj spotřebitelů k nakupování na internetu. V metodice výzkumu je popsána výzkumná metoda a dotazník, který byl použit pro získání dat pro empirickou část práce. Empirická část práce se zaměřuje na analýzu současného stavu e-commerce v České republice s cílem identifikovat faktory, které motivují osoby, které nakupují na internetu a zároveň zjistit překážky, které brání lidem v nákupu online. Na základě toho navrhnout vhodná opatření. Dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo více než 700 respondentů, bylo použito pro získání dat pro tuto část práce.
Abstract in different language: Thesis focuses on the topic of B2C e-commerce in the Czech Republic. The introduction defines key terms and categorizes factors influencing the utilization of B2C e-commerce. The advantages and disadvantages of e-shops and factors influencing the selection of a particular e-shop are described. In the next section, current trends, market development, and consumer attitudes towards online shopping are analyzed. The research methodology describes the research method and questionnaire used to obtain data for the empirical part of the paper. The empirical part focuses on analyzing the current state of e-commerce in the Czech Republic with the aim of identifying factors that motivate people who shop online and at the same time identifying barriers that prevent people from shopping online. Based on this, suitable measures will be proposed. The questionnaire survey, in which more than 700 respondents participated, was used to obtain data for this part of the thesis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lucie Rendlova_Diplomova prace.pdfPlný text práce2,49 MBAdobe PDFView/Open
DP_Rendlova_v.pdfPosudek vedoucího práce123,19 kBAdobe PDFView/Open
rendlova_lucie_dp.pdfPosudek oponenta práce195,35 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,58 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52335

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.