Název: | Analýza úrovně motorických schopností dětí staršího školního věku |
Další názvy: | An analysis of motor skills level in early adolescents |
Autoři: | Ivaničová, Petra |
Vedoucí práce/školitel: | Valach Petr, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Fajfrlíková Tereza, Mgr. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54001 |
Klíčová slova: | motorické schopnosti;motorika;základní škola;testování;výzkum;starší školní věk;tělesná výchova |
Klíčová slova v dalším jazyce: | motor skills;elementary school;tested;research;older school age;physical education |
Abstrakt: | Cílem mé bakalářské práce bylo analyzovat úroveň motorických schopností dětí staršího školního věku. Pro splnění cíle práce byly stanoveny tři úkoly a vyřčeny dvě hypotézy. Cíl práce i všechny její úkoly byly splněny. Hypotézy byly potvrzeny. Na základě zmíněné analýzy jsem zjistila, že úroveň motorických schopností byla ve většině případů vyšší u chlapců než u děvčat. Některé výsledky ovšem toto tvrzení vyvrací, protože v individuálních případech dosáhly dívky lepších výsledků než chlapci. Hypotéza č. 1 se ale zcela potvrdila v porovnávání průměrných výsledků. Stejným způsobem byla ve všech případech potvrzena také hypotéza č. 2, která předpokládala, že v úrovni motorických schopností dívek a chlapců existuje rozdíl. Pro přehlednost mé bakalářské práce byl text rozdělen na různé kapitoly. Kapitola Teoretická východiska problematiky mi byla podkladem pro metodickou část práce. Jedna z kapitol byla věnována výsledkům práce. Výsledky všech motorických testů byly srovnávány podle pohlaví a podle reprezentovaných škol. Každé srovnávání je znázorněno grafem. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of this bachelor thesis was to analyse a motor skills level in primary school children. Three tasks and two hypotheses were determined. The aim of the thesis and all the tasks were completed. Hypotheses were confirmed. The above mentioned hypothesis proved that motor skills level is higher in boys than girls. However, some results disprove this statement, because some girls reached better individual results than boys. Hypothesis nr. 1 was entirely confirmed in comparison of average results. The hypothesis nr.2 supposing that there is a difference in motor skill level in boys and girls was confirmed in all cases. The text of this bachelor thesis was divided into several chapters for higher clarity. The chapter theoretical background of the issues was the basis for the methodological part of the thesis. One of the chapters was devoted to the results of the work. The results of all motor skills tests were compared based on gender and represented schools. All comparisons are depicted in a graph. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Ivanicova_Petra_BP_2023 (2).pdf | Plný text práce | 1,56 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ivanicova Petra.pdf | Posudek vedoucího práce | 321,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
posudek OP Petra Ivanicova.pdf | Posudek oponenta práce | 326,21 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ivanicova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 27,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54001
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.