Název: Literatura ve výuce anglického jazyka: zaměření na dětskou literaturu
Další názvy: Literature in the EFL classroom: Children's literature in focus
Autoři: Janáč, Filip
Vedoucí práce/školitel: Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.
Oponent: Quinn Justin John, Doc.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54056
Klíčová slova: dětská literatura;literatura;čtení;vzdělávací program
Klíčová slova v dalším jazyce: children's literature;literature;reading;education programme
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá využitím dětské literatury v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol a gymnázií. Nejprve je popsán teoretický základ, principy čtení v hodinách anglického jazyka, strategie, četba literatury, výběr textu, pořadí úkolů a aktivity spojené s používáním literatury ve výuce. Pro praktickou část diplomové práce byly stanoveny čtyři výzkumné otázky týkající se zakotvení dětské literatury do kurikulárních dokumentů a materiálů, její formy a jejího využití ve vybraných třídách druhého stupně základních škol a gymnázií. Výzkumná část se skládá z obsahové analýzy kurikulárních dokumentů na národní a školní úrovni, učebních materiálů vybraných škol a dotazníkového šetření mezi učiteli a žáky vybraných škol - 2. stupně základní školy a prvního a druhého ročníku gymnázia. Z výsledků výzkumu je patrné, jak je dětská literatura ukotvena v kurikulárních dokumentech, jakou má podobu a jak ji lze využít. Na základě výsledků výzkumu dochází k závěru, že dětská literatura je v kurikulárních dokumentech na obou úrovních, národní i školní, a ve vzdělávacích materiálech obsažena zanedbatelně a její využívání v hodinách je upozaděno.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with the use of children's literature in EFL classes at lower-secondary schools and grammar schools. Firstly, the theoretical background of the topic is presented, together with EFL reading principles, strategies, reading literature, selection of the text, task sequence and activities connected to the use of literature. For the practical part of the thesis, four research questions were set regarding the embedding of children's literature in curricular documents and materials, its form and its use in selected classes. The research part consists of a content analysis of curricular documents at the national and school level, teaching materials of selected schools and a questionnaire survey among teachers and pupils of selected lower-secondary schools and grammar schools. The research results tell us how children's literature is anchored in curricular documents, what form it takes and how it can be used. Based on the result of the research, it is concluded that the children's literature is contained only slightly in the curricular documents on both levels, national and school, and in the educational materials, and its use in lessons is often left behind.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Janac.pdfPlný text práce1,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Skop_Janac.pdfPosudek vedoucího práce55,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_JQ_Janac.pdfPosudek oponenta práce45,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Janac.pdfPrůběh obhajoby práce358,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54056

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.