Název: | Various Approaches to Reduce Consequences of Pedestrian-Tram Front End Collision |
Další názvy: | Různé přístupy ke snižování následků kolize chodce s čelem tramvaje |
Autoři: | Ježdík, Roman Kemka, Vladislav Kovanda, Jan Lopot, František Purš, Hynek Hájková, Barbora |
Citace zdrojového dokumentu: | JEŽDÍK, R. KEMKA, V. KOVANDA, J. LOPOT, F. PURŠ, H. HÁJKOVÁ, B. Various Approaches to Reduce Consequences of Pedestrian-Tram Front End Collision. PROMET-TRAFFIC & TRANSPORTATION, 2023, roč. 35, č. 2, s. 133-147. ISSN: 0353-5320 |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | 2-s2.0-85159395662 http://hdl.handle.net/11025/54560 |
ISSN: | 0353-5320 |
Klíčová slova: | pasivní bezpečnost;tramvaj;zranění hlavy;kolize chodce;bezpečnost tramvají;hodnocení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | passive safety;tram;head injury;pedestrian collision;tram safety;evaluation |
Abstrakt: | Bezpečnost kolejových vozidel je důležitou součástí udržitelné veřejné dopravy. Důkazem této snahy jsou nová doporučení a předpisy odborné komise (WG2 Technické komise CEN / TC 256) týkající se tramvají a lehkých kolejových vozidel se zaměřením na zranitelné účastníky dopravy. Další požadavky na bezpečnost tramvají si může vyžádat provozovatel vozidla a/nebo město. Opatření pro bezpečnost chodců mohou být převzata z oblasti automobilů využitím principů z předpisů EU č. 78/2009, EHK/OSN a testů EuroNCAP. Cílem publikace je představit zjednodušenou zkušební metodiku pro čelo tramvaje s ohledem na bezpečnost chodců, kde byla přijata metoda testování pomocí impatorů. Oblasti nárazu byly definovány obvodovými vzdálenostmi na svislém řezu karosérie. Matematický model byl vytvořen pro porovnání výsledků testů s figurínou, standardními a zjednodušenými hliníkovými impaktory. Uvedená metodika umožňuje testovat přední část tramvaje alternativní metodikou založenou na jednoduchém impaktoru a poskytuje účinný nástroj, který může výrobce a provozovatele tramvají inspirovat ke zvýšení bezpečnosti zranitelných účastníků dopravy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Safety of rail vehicles is an important feature of sustainable public transport. Proofs of an effort in that area are new recommendations and regulations from the expert commission (WG2 of the Technical Committee CEN / TC 256) regarding trams and light rail vehicles aimed at vulnerable road users. Additional requirements on tram safety can be requested by the vehicle operator and/or city. Pedestrian safety measures can be adopted from the automotive sector utilising the protection principles from Regulation EC No. 78/2009, ECE/UN regulations, and EuroNCAP tests. The purpose of this publication is to introduce a simplified testing method for the tram front end with respect to pedestrian head-on collisions. Testing methods based on segment impactors were generally accepted. The wrap-around distance defines the assessment of vehicle impact areas. A mathematical model was created to compare the results of the full-scale tests and the segment tests done by the standard and simplified aluminium head impactors. The tram front-end design can be tested using this alternate method, based on a simple impactor and easy methodology, providing an efficient tool to inspire both the tram manufacturers and vehicle operators to improve the vulnerable road users’ safety in city traffic. KEYWO |
Práva: | © Faculty of Transport and Traffic Sciences |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (RTI) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
1_81_Jezdik_6-Final.pdf | 1,86 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54560
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.