Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Henychová, Hana | |
dc.contributor.author | Machková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2023-11-13T11:14:07Z | |
dc.date.available | 2023-11-13T11:14:07Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 28-34. | cs |
dc.identifier.issn | 1804-8366 | |
dc.identifier.uri | https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/54775 | |
dc.description.abstract | Elektrochemie je standardní součástí výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na středoškolské úrovni, ale je považována za kritické místo učiva zejména pro svou vysokou abstrakci. Využití vizualizace elektrochemických principů, a zejména počítačových simulací by mohlo být prostředkem, který by obtížné úseky učiva mohl žákům při učení i učitelům při vyučování usnadnit. V textu přinášíme výsledky realizovaných polostrukturovaných rozhovorů s učiteli chemie na gymnáziích, které byly zaměřeny na jejich názory a zkušenosti s výukou elektrochemie a namožnosti, které by mohly poskytnout počítačové simulace elektrochemických jevů a principů. Vrámci rozhovorů byl zjišťován rozsah výuky elektrochemie, strategie výuky, kritická místa učiva a využití počítačových simulací na příkladu galvanického článku a elektrolýzy. Zvýsledků rozhovorů vyplývá, že učitelé elektrochemii do výuky zařazují v souvislosti s výukou redoxních dějů a výrob některých kovů. Žáci podle respondentů nejčastěji chybují v určení směru toku elektronů a určování počtu vyměněných elektronů v redoxní reakci. | cs |
dc.format | 7 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.subject | elektrochemie | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | redoxní reakce | cs |
dc.subject | výuka chemie na gymnáziu | cs |
dc.title | Pohled učitelů na realizaci výuky elektrochemie na střední škole s podporou simulací | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.subject.translated | electrochemistry | en |
dc.subject.translated | simulation | en |
dc.subject.translated | redox reactions | en |
dc.subject.translated | teaching chemistry at the grammar school | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Arnika_2023-1_4-Henychova-Machkova-web.pdf | Plný text | 742,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54775
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.