Title: | Pohled učitelů na realizaci výuky elektrochemie na střední škole s podporou simulací |
Authors: | Henychová, Hana Machková, Veronika |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 28-34. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023 http://hdl.handle.net/11025/54775 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | elektrochemie;simulace;redoxní reakce;výuka chemie na gymnáziu |
Keywords in different language: | electrochemistry;simulation;redox reactions;teaching chemistry at the grammar school |
Abstract: | Elektrochemie je standardní součástí výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na středoškolské úrovni, ale je považována za kritické místo učiva zejména pro svou vysokou abstrakci. Využití vizualizace elektrochemických principů, a zejména počítačových simulací by mohlo být prostředkem, který by obtížné úseky učiva mohl žákům při učení i učitelům při vyučování usnadnit. V textu přinášíme výsledky realizovaných polostrukturovaných rozhovorů s učiteli chemie na gymnáziích, které byly zaměřeny na jejich názory a zkušenosti s výukou elektrochemie a namožnosti, které by mohly poskytnout počítačové simulace elektrochemických jevů a principů. Vrámci rozhovorů byl zjišťován rozsah výuky elektrochemie, strategie výuky, kritická místa učiva a využití počítačových simulací na příkladu galvanického článku a elektrolýzy. Zvýsledků rozhovorů vyplývá, že učitelé elektrochemii do výuky zařazují v souvislosti s výukou redoxních dějů a výrob některých kovů. Žáci podle respondentů nejčastěji chybují v určení směru toku elektronů a určování počtu vyměněných elektronů v redoxní reakci. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arnika_2023-1_4-Henychova-Machkova-web.pdf | Plný text | 742,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54775
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.