Název: | Validace dopravního modelu vybrané oblasti vytvořeného v software TraMod |
Další názvy: | Validation of a traffic model of a selected area created in TraMod software |
Autoři: | Hromada, Jan |
Vedoucí práce/školitel: | Hájek Pavel, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Martolos Jan, Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56538 |
Klíčová slova: | dopravní model;dopravní modelování;čtyřstupňový dopravní model;tramod;kalibrace;validace;geh statistika;plzeňský kraj |
Klíčová slova v dalším jazyce: | traffic model;traffic modelling;four-step traffic model;tramod;calibration;validation;geh statistics;pilsen region |
Abstrakt: | Hlavním cílem této závěrečné práce je vytvoření dopravního modelu v softwaru TraMod a jeho následná validace. Text práce se teoretické části zaměřuje na problematiku dopravního modelování a dopravních modelů jako takových, včetně představení tradičních přístupů k tvorbě makroskopických dopravních modelů. Na základě těchto přístupů je aplikována tvorba dopravního modelu zájmového území za využití principů čtyřstupňového dopravního modelování. Tvorba modelu je provázena detailním popisem vstupních dat a jejich zpracování s následným využití software TraMod, kterým bylo vytvoření dopravního modelu docíleno. Po dokončení dopravního modelu bylo přistoupeno k provedení kalibrace následované validací pomocí GEH statistiky. Výsledky jsou prezentovány v podobě mapových a tabulkových výstupů. V neposlední řadě došlo na základě validačních výsledků k porovnání vytvořeného dopravního modelu v software TraMod vůči dopravnímu modelu EDIP. Na závěr byla diskutována omezení vytvořeného dopravního modelu včetně návrhů na vylepšení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The main objective of this thesis is to create a traffic model in TraMod software and its subsequent validation. The theoretical part of the thesis focuses on the issues of traffic modelling and traffic models as such, including the introduction of traditional approaches to the creation of macroscopic traffic models. Based on these approaches, the development of a traffic model of the area of interest is applied using the principles of four-step traffic modelling. The creation of the model is accompanied by a detailed description of the input data and its processing, followed by the use of TraMod software, which was used to achieve the creation of the traffic model. Once the traffic model was completed, calibration followed by validation using GEH statistics was undertaken. The results are presented in the form of map and table outputs. The validation results were used to compare the traffic model created in TraMod software against the EDIP traffic model. Finally, the limitations of the developed traffic model were discussed including suggestions for improvements. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KGM) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Hromada_Jan_DP.pdf | Plný text práce | 10,98 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PO_Hromada.pdf | Posudek oponenta práce | 273,22 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PV_Hromada.docx | Posudek vedoucího práce | 79,7 kB | Microsoft Word XML | Zobrazit/otevřít |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 38,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Priloha_A.zip | VŠKP - příloha | 82,75 MB | ZIP | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56538
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.