Title: | Edukace rodičů cizí národnosti v péči o novorozence |
Other Titles: | Education of parents of foreign nationality in the care of newborn. |
Authors: | Vacková, Nikola |
Advisor: | Dortová Eva, MUDr. |
Referee: | Janoušková Kristina, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56594 |
Keywords: | péče o novorozence;žena po porodu;cizinka;edukace;porodní asistentka;migrace |
Keywords in different language: | care fornewborn;womanafterbirth;foreigner;education;midwife;migration |
Abstract: | Práce se zabývá edukací žen cizí národnosti v péči o novorozence druhý den po porodu. Teoretická část analyzuje migraci a komunikaci s cizinci ve zdravotnických zařízeních. Praktická část představuje kvalitativní výzkum, který hodnotí efektivitu edukačního procesu prostřednictvím metod edukace, rozhovoru a přímého pozorování. Cílem práce je zjistit účinnost edukace rodičů cizí národnosti v péči o novorozence. |
Abstract in different language: | The thesis focuses on educating women of foreign nationality in newborn care on the second day after childbirth. The theoretical part analyzes migration and communication with foreigners in healthcare facilities. The practical part presents a qualitative research study that evaluates the effectiveness of the educational process through methods of education, interviews, and direct observation. The aim of the thesis is to determine the effectiveness of educating parents of foreign nationality in newborn care. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 1,18 MB | Adobe PDF | View/Open |
Vackova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 324,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Vackova_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 312,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Vackova_H.pdf | Průběh obhajoby práce | 92,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56594
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.