Název: | Wellbeing v primárním vzdělávání a možnosti jeho aplikace ve školní praxi |
Další názvy: | Wellbeing in primary education and the possibilities of its application in school practice |
Autoři: | Fialová, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Holeček Václav, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Lohrová Kateřina, PhDr. Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56968 |
Klíčová slova: | wellbeing;vzdělávání;primární školství;implementace strategií;kvalita vzdělávání;třídní klima;wellbeing v praxi |
Klíčová slova v dalším jazyce: | wellbeing;education;primary schooling;elementary school;strategy implementation;educational quality;classroom climate;wellbeing in practice |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se věnuje fenoménu posledních let - wellbeingu ve vzdělávání. Zkoumá jeho teoretické základy a praktickou aplikaci v primárním vzdělávání. V teoretické části práce je poskytnut rozsáhlý přehled literatury a teorií týkajících se významu wellbeingu a jeho vlivu na učení a motivaci žáků i učitelů. Dále jsou analyzovány možnosti efektivního měření a hodnocení wellbeingu v rámci školních systémů. Zjištění zdůrazňují, že pro maximální efekt je žádoucí aktivní zapojení všech zainteresovaných stran, včetně rodičů a komunit. Praktická část práce sestává ze souboru aktivit a technik, které mohou napomoci implementovat wellbeingové strategie do primárního vzdělávání. Práce zároveň identifikuje úskalí a výzvy spojené s implementací wellbeingových programů a nabízí strategie pro jejich překonání. Rozvoj a integrace wellbeingových principů tak může představovat klíčový prvek ve zvyšování kvality a efektivity vzdělávacích systémů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis addresses a phenomenon of recent years - wellbeing in education. It explores its theoretical foundations and the practice of application in primary education. The theoretical part of the thesis provides an extensive overview of literature and theories concerning the significance of wellbeing and its impact on the learning and motivation of both students and teachers. The analysis further investigates the possibilities for effective measurement and assessment of wellbeing within school systems. Findings emphasize that for maximum effect, active involvement of all stakeholders, including parents and communities, is desirable. The practical part of the work compiles a set of activities and techniques that can help implement wellbeing strategies in primary education. The work also identifies the challenges and obstacles associated with the implementation of wellbeing programs and offers strategies for overcoming them. The development and integration of wellbeing principles can thus be a key element in enhancing the quality and efficiency of educational systems. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Fialova_DP_Wellbeing_21. 4. 2024.pdf | Plný text práce | 1,56 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Fialova_posudek vedouciho DP.pdf | Posudek vedoucího práce | 400,26 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Fialova_posudek oponenta DP.pdf | Posudek oponenta práce | 412,58 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Fialova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 354,77 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56968
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.