Název: | Improving Depth Maps by Nonlinear Diffusion |
Autoři: | Yin, Jianfeng Cooperstock, Jeremy R. |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2004: Short Communications: the 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2004, 2.-6. February 2004 Plzeň, p. 305-311. |
Datum vydání: | 2004 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2004/Papers_2004_Short/N83.pdf http://hdl.handle.net/11025/6571 |
ISBN: | 80-903100-5-2 |
Klíčová slova: | hloubkové mapy;korespondenční problém;nelineární difúze;3D rekonstrukce |
Klíčová slova v dalším jazyce: | depth maps;stereo matching;nonlinear diffusion;3D reconstruction |
Abstrakt: | Dense depth maps, typically produced by stereo algorithms, are essential for various computer vision applications. For general configurations in which the cameras are not necessarily parallel or close together, it often proves difficult to obtain reasonable results for complex scenes, in particular in occluded or textureless regions. To improve the depth map in such regions, we propose a post-processing method and illustrate its benefits to applications such as 3D reconstruction or foreground segmentation of a user in a scene. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2004: Short Communications |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
N83.pdf | Plný text | 413,7 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/6571
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.