Title: | Instrumenty, materiály, techniky a námět ve výtvarné výchově předškoláků |
Other Titles: | Instruments, materials, techniques and subject in art for pre-school children |
Authors: | Čermáková, Jana |
Advisor: | Podlipský, Rudolf |
Referee: | Zikmundová, Vladimíra |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20057 |
Keywords: | výtvarná výchova;mateřská škola;výzkum;výtvarné činnosti |
Keywords in different language: | art lesson;kindergarten;research;applied arts activity |
Abstract: | Autorka v práci předkládá výsledky analýzy výtvarných úkolů, které byly publikovány v metodických textech: Výtvarné čarování /artefiletika pro předškoláky a mladší školáky/ (SLAVÍKOVÁ, HAZUKOVÁ, SLAVÍK 2003), Tvořím, tvoříš, tvoříme (SLAVÍKOVÁ a kol. 2007), Dívej se, tvoř a povídej! /artefiletika pro předškoláky a mladší školáky/ (SLAVÍKOVÁ, SLAVÍK, ELIÁŠOVÁ 2008). S nabídkou úkolů, obsaženou ve zmíněných textech, konfrontuje soubor úkolů, které s dětmi realizovaly učitelky v pěti mateřských školách v období od září roku 2014 do února 2015. Porovnání obou souborů úkolů provedla autorka v rovině uplatňovaných materiálů, instrumentů, technik a námětů. Data z mateřských škol, potřebná ke srovnání, získala na základě analýzy tematických plánů a rozhovorů s učitelkami. |
Abstract in different language: | The author of this work presents the results of analysis of visual tasks published in the methodical texts Výtvarné čarování /artefiletika pro předškoláky a mladší školáky/ (SLAVÍKOVÁ, HAZUKOVÁ, SLAVÍK 2003), Tvořím, tvoříš, tvoříme (SLAVÍKOVÁ a kol. 2007), Dívej se, tvoř a povídej! /artefiletika pro předškoláky a mladší školáky/ (SLAVÍKOVÁ, SLAVÍK, ELIÁŠOVÁ 2008). The author confronts a set of tasks that teachers realized with children in five kindergartens during the period from September 2014 to February 2015 with a range of tasks contained in these texts. The comparison of both sets of tasks was carried out by the author in the plane of applied materials, instruments, techniques and themes. Data from kindergartens needed for the comparison were obtained by analyzing the thematic plans and interviews with teachers. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP 2.pdf | Plný text práce | 812,66 kB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-SCAN - Cermakova Jana - vedouci - Podlipsky - 2015.pdf | Posudek vedoucího práce | 909,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-SCAN - Cermakova Jana - oponent - Zikmundova - 2015.pdf | Posudek oponenta práce | 1,05 MB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Prubeh obhajoby - Cermakova Jana 2015.pdf | Průběh obhajoby práce | 430,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/20057
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.