Title: | Student vysoké školy a otevřené vzdělávací zdroje |
Other Titles: | College student and open educational resources |
Authors: | Merhout, Vladislav |
Advisor: | Rohlíková Lucie, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/37706 |
Keywords: | creative commons;digitální vzdělávání;informatika;otevřené vzdělávací zdroje;učitelství |
Keywords in different language: | creative commons;digital education;informatics;open educational resources;teaching |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá zkoumáním otevřených vzdělávacích zdrojů a možnostmi jejich využití studenty učitelství informatiky. V dané problematice jsme analyzovali současnou situaci v České republice i v zahraničí a následně provedli výzkum metodou rozhovoru. Pro podporu studentů učitelství byl připraven webový rozcestník pro přehled otevřených vzdělávacích zdrojů a studijní materiál zabývající se problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů. |
Abstract in different language: | The diploma thesis deals with research of open educational resources and possibilities of their use by students of informatics. In the given issue, we analyzed the current situation both in the Czech Republic and abroad, and then conducted research using the interview method. A web guidepost for an overview of open educational resources and study materials on issues was prepared to support teacher training. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KVD) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP-VladislavMerhout2019.pdf | Plný text práce | 976,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
hodnoceni_DP_Vladislav_Merhout_2019.pdf | Posudek vedoucího práce | 311,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek_DP_Merhout.pdf | Posudek oponenta práce | 227,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Merhout protokol774.pdf | Průběh obhajoby práce | 275,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/37706
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.