Název: | Additive manufacturing of unmanned aerial vehicle |
Další názvy: | Aditivní výroba bezpilotního letounu |
Autoři: | Sýkora, Jindřich |
Citace zdrojového dokumentu: | SÝKORA, J. Additive manufacturing of unmanned aerial vehicle. In Annals of DAAAM and Proceedings of the International DAAAM Symposium. Vienna: DAAAM International Vienna, 2020. s. 836-841. ISBN: 978-3-902734-29-7 , ISSN: 1726-9679 |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | DAAAM International Vienna |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek ConferenceObject |
URI: | 2-s2.0-85098179965 http://hdl.handle.net/11025/45469 |
ISBN: | 978-3-902734-29-7 |
ISSN: | 1726-9679 |
Klíčová slova: | aditivní výroba;FDM;bezpilotní letoun;orientace součástí |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Additive manufacturing;FDM;Unmanned aerial vehicle;Part orientation |
Abstrakt: | Cílem této práce je navrhnout process pro výrobu bezpilotního letounu. Pro tuto analýzu byl vybrán stroj kategorie A3 s názvem Bubak. Tento stroj je originálně vyráběn z kombinace balsového dřeva, přehližky a leteckého papíru. Běžně je výroba řešena řezáním a broušením těchto materiálů. Rýchlý rozvoj aditivních technologií umožňuje tento inovativní přístup k výrobě použít také v případě tohoto letounu. Tato práce tedy porovnává oba přístupy k výrobě a rovňěž popisuje návrh technologického postupu pro výrobu aditivní. Jelikož je tento letoun konstruován aby ve vzduchu vydržel s vynaložením co nejmenšího množství, tak je ideálním kandidátem pro aditivně vyráběný bezpilotní letoun, který může být následně využit pro celou řadu aplikací (např. mapování nedostupných lokalit nebo evaluaci zemědělské půdy). Jednou z nejdůležitějších a zárověň výrobně nejsložitějších částí letounu je křídlo, proto je práce zaměřena přávě na tento díl. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The objective of this paper is to design a process of manufacturing an unmanned aerial vehicle. The evaluated aircraft will be the ‘Bubak’ which belongs to the A3 category. This aircraft is usually made out of balsa wood and plywood and its wings are covered with aircraft-grade paper. Traditionally most of the parts are made by cutting and sanding the materials mentioned above by hand. The rapid advancement of additive manufacturing technology in recent years has made it possible to use this new approach to manufacture most of the parts of this aircraft. Therefore, this article evaluates the ins and outs of both approaches to see how they compare to each other. Because this type of aircraft is designed to stay in the air using as little energy as possible, it is a good candidate for making an additively manufactured unmanned aerial vehicle (UAV), which can be used in a variety of applications including remote areas mapping or agricultural land assessments. Arguably, the most important and complicated part of the aircraft is the wing. For this reason, the manufacturing of this part is evaluated. |
Práva: | © DAAM |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference Papers (RTI) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Jindrich_Sykora_DAAAM.pdf | 1,18 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45469
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.