Název: Schopnost dětí v mateřské škole řešit různé typy porovnávání
Další názvy: The ability of kindergarteners to solve various types of comparisons
Autoři: Čubová, Andrea
Vedoucí práce/školitel: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Oponent: Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48146
Klíčová slova: předškolní vzdělávání;předmatematická výchova;porovnávání;porovnávání přirozené;porovnávání základní;porovnávání redukované;porovnávání rozdílem;experiment
Klíčová slova v dalším jazyce: pre-school education;pre-mathematical ideas;comparison;natural comparison;basic comparison;reduced comparison;comparison by difference;experiment
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na schopnost dětí v mateřské škole řešit různé typy porovnávání. Práce je členěna na tři části. První část je teoretická a zabývá se charakteristikou předmatematických představ. Blíže také specifikuje pojem samotného porovnávání. Dále jsou zde uvedeny a charakterizovány jednotlivé typy porovnávání: přirozené, základní, redukované, rozdílem, podílem. Jsou zde uvedeny i vhodné aktivity zaměřené na porovnávání v mateřské škole. Metodologická část představuje cíle experimentu a jednotlivé úkoly, zvolené pro tento experiment. Dále zde nalezneme kritéria hodnocení. Poslední část je experimentální. Tato část obsahuje charakteristiku mateřské školy, charakteristiku dětí, scénář experimentu a vyhodnocení experimentu.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis is focused on the ability of kindergarten children to deal with various kinds of comparisons. The thesis is divided into three parts. The first part is theoretical and presents the features of pre-math ideas. It contains a definition of comparison itself, and it presents and characterizes various types of comparison: natural, basic, reduced, comparison by difference and proportion. This part also concerns appropriate comparison activities for kindergarten. The methodological section presents the aims of the experiment and the tasks chosen for this experiment. Furthermore, it contains the evaluation criteria. The last part is experimental, and it includes the characteristics of the kindergarten and the children, the scenario of the experiment, and its evaluation.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cubova_Andrea_Bakalarska_prace_PDF.pdfPlný text práce2,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
bakalarska prace_Cubova.pdfPosudek oponenta práce105,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce54,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Cubova.pdfPrůběh obhajoby práce326,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48146

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.