Název: | Schopnost dětí v mateřské škole řešit různé typy porovnávání |
Další názvy: | The ability of kindergarteners to solve various types of comparisons |
Autoři: | Čubová, Andrea |
Vedoucí práce/školitel: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48146 |
Klíčová slova: | předškolní vzdělávání;předmatematická výchova;porovnávání;porovnávání přirozené;porovnávání základní;porovnávání redukované;porovnávání rozdílem;experiment |
Klíčová slova v dalším jazyce: | pre-school education;pre-mathematical ideas;comparison;natural comparison;basic comparison;reduced comparison;comparison by difference;experiment |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zaměřuje na schopnost dětí v mateřské škole řešit různé typy porovnávání. Práce je členěna na tři části. První část je teoretická a zabývá se charakteristikou předmatematických představ. Blíže také specifikuje pojem samotného porovnávání. Dále jsou zde uvedeny a charakterizovány jednotlivé typy porovnávání: přirozené, základní, redukované, rozdílem, podílem. Jsou zde uvedeny i vhodné aktivity zaměřené na porovnávání v mateřské škole. Metodologická část představuje cíle experimentu a jednotlivé úkoly, zvolené pro tento experiment. Dále zde nalezneme kritéria hodnocení. Poslední část je experimentální. Tato část obsahuje charakteristiku mateřské školy, charakteristiku dětí, scénář experimentu a vyhodnocení experimentu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis is focused on the ability of kindergarten children to deal with various kinds of comparisons. The thesis is divided into three parts. The first part is theoretical and presents the features of pre-math ideas. It contains a definition of comparison itself, and it presents and characterizes various types of comparison: natural, basic, reduced, comparison by difference and proportion. This part also concerns appropriate comparison activities for kindergarten. The methodological section presents the aims of the experiment and the tasks chosen for this experiment. Furthermore, it contains the evaluation criteria. The last part is experimental, and it includes the characteristics of the kindergarten and the children, the scenario of the experiment, and its evaluation. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Cubova_Andrea_Bakalarska_prace_PDF.pdf | Plný text práce | 2,4 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
bakalarska prace_Cubova.pdf | Posudek oponenta práce | 105,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 54,79 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Protokol Cubova.pdf | Průběh obhajoby práce | 326,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48146
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.