Title: | Didaktické pomůcky v předškolním zařízení |
Other Titles: | Didactic aids in preschool facilities |
Authors: | Hrdličková, Natálie Honzíková, Jarmila Aichinger, Daniel |
Citation: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 30-36. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/itev/ http://hdl.handle.net/11025/51125 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | předškolní zařízení;učební pomůcky;didaktické pomůcky |
Keywords in different language: | preschool facilities;teaching aids;didactic aids |
Abstract: | Děti v předškolním zařízení vnímají nové poznatky všemi smysly, proto je pro učitele důležité tyto dětské smysly zapojit co nejvíce. K zprostředkování nových poznatků proto velmi často používají didaktické pomůcky, které jsou pro děti svým provedením zajímavé a svým účelem důležité. Didaktické pomůcky lze v dnešní době zakoupit ve specializovaných prodejnách, anebo si je učitel může sám vyrobit. V našem článku představíme některé didaktické pomůcky, které si vyráběli učitelé sami, mnohdy za pomoci dětí. |
Abstract in different language: | Children in pre-primary education perceive the world around them with all their senses. From a teacher’s perspective it is important to involve these human senses as far as possible. Therefore, such didactic aids are often used to gain new knowledge that are interesting for children in its design and relevant for its purpose. Nowadays, teaching aids can be bought in specialized stores or the teacher can create them her- or himself. In our article, we will present some teaching aids that teachers have made by themselves, often with the help of children. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Články / Articles (KMT) Číslo 1 (2022) Číslo 1 (2022) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itev_1_2022-30-36.pdf | Plný text | 1,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/51125
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.