Název: BANKSY, Diskurzivní repertoáry obsažené v díle streetartového umělce Banksy
Další názvy: BANKSY, Discursive repertoires contained in the work of street art artist Banksy
Autoři: Lederer, Vladimír
Vedoucí práce/školitel: Váně Jan, Prof. PhDr. Ph.D.
Oponent: Švantner Martin, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56916
Klíčová slova: banksy;diskuzivní analýza;ukrajina;izrael;palestina;válka;street art
Klíčová slova v dalším jazyce: banksy;discursive analysis;ukraine;israel;palestine;war;street art
Abstrakt: Tato práce se zabývá rozborem graffiti streetartového umělce vystupujícího pod pseudonymem Banksy. Cílem práce je identifikovat a popsat práce, které Banksy vytvořil na Ukrajině v reakci na válku rozpoutanou Ruskou federací na jejím území a porovnat je s diskurzivními repertoáry, které vytvořil v reakci na Izraelskou okupaci Západního břehu Jordánu. Vzhledem k tomu že součástí analýzy musejí být zároveň aspekty sociálního, politického a mocenského pozadí obou konfliktů, využito je kritické diskurzivní analýzy dle Normana Fairclougha. Výstupem je identifikace základních narativů, které jsou prostřednictvím Banksyho prací uvedeny do veřejného prostoru a jakým způsobem se liší Banksyho vyjádření ke konfliktům v těchto regionech a jejich srovnání.
Abstrakt v dalším jazyce: This work deals with the analysis of the graffiti of the street art artist performing under the pseudonym Banksy. The aim of the work is to identify and describe the works that Banksy created in Ukraine in response to the war launched by the Russian Federation on its territory and to compare them with the discursive repertoires that he created in response to the Israeli occupation of the West Bank. Since aspects of the social, political and power background of both conflicts must also be part of the analysis, critical discursive analysis according to Norman Fairclough is used. The output is the identification of the basic narratives that are introduced into the public space through Banksy's works and how Banksy's statements on conflicts in these regions differ and their comparison.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Lederer_DP_2024.pdfPlný text práce4,74 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
mgr24-Vladimir Lederer (vedouci prace).pdfPosudek vedoucího práce530,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lederer_formular-k-hodnoceni-diplomove-prace-posudek-oponenta.pdfPosudek oponenta práce367,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
LEDERER_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce101,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obrazova_priloha_DP_Lederer.rarVŠKP - příloha12,28 MBRARZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56916

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.