Title: | Inkluzivní výchova a vzdělávání dítěte s aspergerovým syndromem v prostředí MŠ |
Other Titles: | Inclusive education of children with Aspergers syndrome in kindergarten |
Authors: | Malá, Martina |
Advisor: | Slowík Josef, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24477 |
Keywords: | autismus;aspergerův syndrom;inkluzivní vzdělávání |
Keywords in different language: | autism;asperger syndrome;inclusive edutacion |
Abstract: | Tato bakalářská práce pojednává o problematice inkluzivního vzdělávání dětí s Aspergerovým syndromem v prostředí mateřské školy. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části popisuji historii zkoumání autismu. Přibližuji zde nejzákladnější poruchy autistického spektra Dětský autismus, Atypický autismus, Rettův syndrom, Dětskou desintegrační poruchu a nejvíce se v této kapitole věnuji Aspergerovu syndromu. Dále jsou v teoretické části vysvětleny a porovnány pojmy "inkluze" a "integrace" a objasňuji zde pojem "Inkluzivní vzdělávání". Opomenut nezůstal ani Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V části praktické jsou uvedené tři kazuistiky chlapců s Aspergerovým syndromem. V kazuistikách jsou uvedené osobní a rodinné anamnézy, školní anamnézy a u dvou chlapců mi byly poskytnuté i lékařské zprávy. Popisuji zde metodologie výzkumu, které jsem využila při sběru informací pro zpracování kazuistik metodu rozhovoru, metodu pozorování a dotazníkovou metodu. Hlavním cílem bylo porovnat způsoby vzdělávání v jednotlivých mateřských školách a zjistit, zda inkluze je vždy nutnou součástí vzdělávání dětí se speciálními potřebami. |
Abstract in different language: | This Bachelor thesis is about inclusive education of children with Aspergers syndrome in kindergarten. This thesis is divided into two parts. The theoretical part is about history of autism. Thesis describes the autistic spectrum disorders infantile autism, atypical autism, Rett syndrome, child disintegrating disorder and most Asperger syndrome. They are explained and compared the concepts of inclusion and integration and clarify the concept of inclusive education. Omission did not stay Framework educational program for preschool education. In the practical part, the three case studies of boys with Asperger's syndrome. The cases are listed personal and family history, school history and for my two boys were also provided medical reports. Here I describe the research methodology that I used when collecting information for the processing of case studies - the method of interview, observation method and questionnaire method. The main objective was to compare the methods of education in the kindergartens and determine whether inclusion is always a necessary part of the education of children with special needs. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska_prace_-_Mala_2106(1).pdf | Plný text práce | 1,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Mala VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Mala OP.pdf | Posudek oponenta práce | 1,33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Mala O.pdf | Průběh obhajoby práce | 355,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24477
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.