Název: | Současné stresory učitelů v malotřídních základních školách |
Další názvy: | Current Teacher Stressors in Small Elementary Schools |
Autoři: | Nováková, Jana |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53712 |
Klíčová slova: | stres;současné stresory;učitelé;malotřídní škola;výuka;organizace výuky;časový tlak;kvalitativní výzkum |
Klíčová slova v dalším jazyce: | stress;current stressors;teachers;small-class schools;teaching;organization of teaching;time pressure;qualitative research |
Abstrakt: | Diplomová práce se zaměřuje na současné stresory učitelů působících na malotřídních školách. Hlavním cílem této práce je zjištění, jaké stresory jsou pro tyto učitele nejvýznamnější a jak se s nimi vypořádávají. V teoretické části jsou popsány základní pojmy spojené se stresem, jeho příčiny a důsledky. Tato část zároveň obsahuje výčet specifických stresorů spojených s výukou na malotřídní škole. V empirické části byla provedena kvalitativní výzkumná studie pomocí polostrukturovaných rozhovorů s učiteli působícími na malotřídních školách. Závěry a zjištění z této práce mohou být užitečné pro vedení školy a další učitele, kteří chtějí lépe porozumět současným stresorům. Další možností je vytvoření systému strategií pro lepší zvládání stresu učitelů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis focuses on the current stressors experienced by teachers working in small-class schools. The main objective of this study is to determine the most significant stressors for these teachers and how they cope with them. The theoretical part describes basic concepts related to stress, its causes, and consequences. This section also includes a list of specific stressors associated with teaching in small-class schools. In the empirical part, a qualitative research study was conducted using semi-structured interviews with teachers working in small-class schools. The conclusions and findings from this study can be useful for school management and other teachers who want to better understand current stressors. Another possibility is to create a system of strategies for better stress management for teachers. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Novakova Jana.pdf | Plný text práce | 1,77 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Novakova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 215,81 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Novakova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 173,61 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Novakova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 307,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53712
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.