Title: | Interdisciplinarita ve výuce anglického jazyka |
Other Titles: | Interdisciplinarity and teaching English |
Authors: | Šimková, Kristýna |
Advisor: | Skopečková Eva, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Lancová Klára, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54059 |
Keywords: | interdisciplinarita ve výuce;interdisciplinární přístup;projektová metoda;pohled učitelů anglického jazyka;školní vzdělávací programy |
Keywords in different language: | interdisciplinarity in education;interdisciplinary approach;project method;efl teachers' perspective;school educational programmes |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá tématem interdisciplinárního přístupu a jeho realizace ve vzdělávání prostřednictvím projektů. Teoretická část této práce přibližuje téma interdisciplinarity a poté se podrobně zaměřuje na projektovou výuku. Vzhledem k zaměření praktické části je zahrnut i výskyt projektů a interdisciplinarity v českých kurikulárních dokumentech národní úrovně. Druhá část práce popisuje výzkum, který byl zaměřen na výskyt projektů jakožto představitelů interdisciplinarity v kurikulárních dokumentech školní úrovně (Školní vzdělávací programy) a na realizaci těchto projektů z pohledu učitelů anglického jazyka. Výzkum byl proveden pomocí analýzy vybraných školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření, které zjišťovalo postoj učitelů. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the topic of interdisciplinary approach and its realisation in education through projects. The theoretical background of this thesis introduces the topic of interdisciplinarity and then explores the project method in detail. The occurrence of projects and interdisciplinarity at the national level of Czech curricular documents is also included to provide context for the practical part. The second part of the thesis describes the research focused on the occurrence of projects as samples of interdisciplinarity in the curricular documents of the school level (School Educational Programmes) and on realisation of such projects regarding English language teachers' perspective. The research was conducted through the analysis of selected School Educational Programmes and a questionnaire survey, which explored the teachers' perspective. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Simkova Kristyna.pdf | Plný text práce | 525,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Skop_Simkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 54,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_opon_Lanc_Simkova.pdf | Posudek oponenta práce | 50,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Simkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 356,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54059
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.