Title: | Kritické myšlení v práci sestry |
Other Titles: | Critical thinking in nursing |
Authors: | Svobodová, Kateřina |
Advisor: | Vaňková Milena, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Bejvančická Petra, PhDr. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56604 |
Keywords: | kritické myšlení;vzdělávání sester;student ošetřovatelství;sestra;ošetřovatelství;pregraduální sestra;bakalářské studium |
Keywords in different language: | critical thinking;nurse education;nursing student;nurse;nursing;undergraduate nurse |
Abstract: | Bakalářská práce byla zpracována jako přehledová studie na téma Kritické myšlení v práci sestry. Cílem předkládané teoretické práce je zmapovat a sumarizovat aktuální publikované poznatky týkající se faktorů, které se podílí na získání a využití kritického myšlení u studujících sester všeobecného ošetřovatelství na pregraduální úrovni. Vybrali jsme 12 světových studií, ze kterých byly identifikovány faktory ovlivňující kritické myšlení. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis was elaborated as a review study on the topic of Critical thinking in nursing. The aim of this theoretical work is to map and summarize current knowledge regarding the factors involved in the acquisition and use of critical thinking in studying nurses of general nursing at the undergraduate level. We have selected 12 global studies from which factors influencing critical thinking have been identified. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Svobodova_Katerina_VSK_BP.pdf | Plný text práce | 992,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Svobodova_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 414,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Svobodova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 313,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Svobodova_H.pdf | Průběh obhajoby práce | 86,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56604
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.