Title: | Projektové vzdělávání v mateřské škole - analýza zkušeností s projektovým vzděláváním na mateřských školách v Plzeňském kraji |
Other Titles: | Project-based kindergarten education - analysis of the experience of project-based kindergarten education in the Pilsen Region |
Authors: | Hoferková, Lucie |
Advisor: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Podpera Milan, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57268 |
Keywords: | projektové vzdělávání;projektové vzdělávání v mš;projektové dny v mš;specifika projektové výuky |
Keywords in different language: | project education;project education in kindergartens;project days in kindergartens;specifics of project instruction. |
Abstract: | Tato bakalářská práce zpracovává analýzu využití projektového vyučování v MŠ a předkládá náměty pro její zdůvodněné využití. Práce vychází z teoretické části, která popisuje základní fakta o projektovém vzdělá- vání v mateřských školách a také další témata s tím související. Zabývá se podrobně historií projektové výuky a také současné podoby této vzdělávací metody. Porovnává klasický způsob plánování v mateřských školách s projektovým učením, zobrazuje shodné i odlišné rysy. Popisuje důležitost vztahů mezi školou a rodinou i jejími členy a poukazuje na to, jaká jsou specifika současného předškolního vzdělávání. Skrze šetření mé bakalářské práce je zde zobrazena analýza zkušeností s projektovou výukou v mateřských školách v Plzeňském kraji, a to v rámci dotazníků, rozhovorů, pozorování a vlastní realizace projektu, která sloužila k ověření zjištěných informací v praxi. |
Abstract in different language: | The Bachelor's thesis processes an analysis of the use of project teaching in preschool and presents suggestions for its reasoned use. My work describes basic facts about project-based kindergarten education, as well as other topics related to it. It deals in detail with the history of project teaching as well as the current form of this educational method. It compares the classical method of planning in nursery schools with project learning, displaying identical and different features. It describes the importance of relationships between the school and the fam- ily and its members and points out what the specifics of current preschool education are. Through an investigation of my bachelor's thesis, an analysis of the experience with project teaching at kindergartens in the Pilsen region is shown here, within the frame- work of questionnaires, interviews, observations and the actual implementation of the project, which served as a verification of the information found in practice. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Hoferkova.pdf | Plný text práce | 1,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek oponenta BP_Hoferkova.pdf | Posudek oponenta práce | 258,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek BP_MS_Lucie Hoferkova_ved Soukupova.pdf | Posudek vedoucího práce | 293,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hoferkova L..pdf | Průběh obhajoby práce | 24,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/57268
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.