Title: | Rozvoj kreativního myšlení u dětí předškolního věku |
Other Titles: | Development of creative thinking in preschool children |
Authors: | Mikešová, Viktorie |
Advisor: | Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48122 |
Keywords: | kreativita;rozvoj kreativity;předškolní věk;tvořivé schopnosti;mateřská škola |
Keywords in different language: | creativity;creativity development;preschool age;creative capacities;kindergarten |
Abstract: | Bakalářská práce se věnuje rozvoji kreativního myšlení u dětí předškolního věku. V teoretické části je popsána obecná charakteristika kreativity, její prvky, úrovně, kritéria, diagnostika a překážky. Dále se tato část věnuje vývoji dítěte předškolního věku zejména v oblasti základních dovedností a schopností, poznávacích procesů, sociálního a emočního vývoje. K těmto kapitolám jsou nepochybně připojeny i nejčastější dětské projevy tvořivosti, mezi něž patří hra, kresba a práce s příběhem, jež jsou aplikovány v praktické části bakalářské práce společně s prvky hodnocení. Praktickou část tvoří experiment na podporu kreativního myšlení u dětí předškolního věku, jehož metodou je pozorování. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis focuses on development of creative thinking in preschool children. The theoretical part describes main characteristics of creativity, its elements, levels, criteria, diagnostics and obstacles. Furthermore, this part focuses on development of preschool child, especially in field of elementary skills and abilities, cognitive processes, social and emotional development. Undoubtedly, the most common children's expressions of creativity including play, drawing and work with a story that are applied to the practical part of the bachelor thesis together with elements of evaluation, are added to these chapters. The practical part consists of an experiment to support creative thinking in preschool childen, the method of is observation. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Mikesova_Kreativita.pdf | Plný text práce | 2,48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Mikesova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 201,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Mikesova_Vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 199,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Mikesova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 169,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48122
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.